Klárčin blog

About me / O mně

Sedačka - vyřešení hádanky a můj názor

6 Leden 2010

Sedačka - vyřešení hádanky a můj názor

V kategorii Kompenzační pomůcky |

Zdravím po ránu:)

Tak koukám, že většina z vás hádala docela blízko a navíc jste stejně nevydrželi a podívali se:))

Sikorka mezitím doplnila rozpis, jak to s tou sedačkou je, tak jsem ráda, že těch 26. tisíc nestojí ten „korpus“ sedačky, ale že je k ní i stoleček, který na fotce není a v té ceně je i opěrka hlavy což nás moc neřeší, protože bychom jí taky raději měli, Klárka se při sezení brzy unaví a určitě by si hlavičku ráda položila.

Díky moc za komentáře. Až bude normálnější hodina a ne po šesté ráno, tak zavolám p. Novákovi a domluvíme si vyzkoušení. Mrknu se i na jiné firmy, zda nabízejí něco podobného a případně ozkoušíme, čas nás nijak netlačí, do jara by bylo prima ji mít. 

Ze zahraničí bych jí objednala asi jen v případě, že by to byla absolutně ta samá, kterou vyzkoušíme, určitě bych nešla do nějakého prototypu, který jen „vypadá podobně“. Ono to u těch našich dětí je v tomhle složité. Když máte svalově slabýho prcka, je hodně důležitý materiál a různé i zdánlivě drobné vychytávky, kterých si třeba na první pohled nevšimnete, ale které hodně pomáhají anebo zajišťují bezpečnost. Třeba já při prvním pohledu na sedačku Lackey byla nadšená z mezinožního klínu (zabraňuje sjíždění, v koječáku fakt není minuta, abych ke Klárce nemusela a nějak jí neštelovala). A u druhého pohledu na skvěle tvarovanou opěrku zad po stranách. Navíc se dá polohovat, když se unaví, může v ní ležet, pít, odpočívat … a ta skladnost, tu bych moc ráda uviděla v praxi – mě už se ani nikam nechtělo jezdit, protože všude se řešilo, jak bude sedět, když zrovna nebude na vozíčku. 

Takže když to přepíšu od Sikorky, cena sedačky je 14.708,– Kč, opěrky na hlavičku 5413,– Kč a stolečku (ten máme k jiné věci, možná by pasoval, ale my ho nepotřebujeme pro ty účely, pro jaký sedačku chceme) 6014,– Kč.

Takže se sedačkou s opěrkou bychom se vešli do dvaceti tisíc. Je to pořád hodně, ale pokud by Klárce vyhovovala a sedělo by se jí v ní dobře (skvělé je, že máme už teď problémy s kyčlema a v téhle sedačce se to ohlídá a bude je tam mít v dobrém postavení), asi bych se nakonec rozhodla pro ANO.

Nejsem člověk, který nakupuje unáhleně a zvlášť ne kompenzační pomůcky. Takže vás budu informovat, jak pokračujem v testech ;)

Každopádně i tady moc děkuju za to, že díky Zrnkům to pro nás v tomhle složitém období není problém. Je to neuvěřitelný pocit, ani nevíte, jak si toho vážím … a jak moc mi to ulehčuje život. A co teprve Klárce  :) 

Tento článek byl vložen 6. Leden, 2010 v 6.58 a je zařazen v kategorii Kompenzační pomůcky. Komentáře k tomuto článku můžete sledovat pomocí RSS 2.0. Můžete jej komentovat, nebo na něj odkazovat z vaší stránky.

16 komentářů k “Sedačka - vyřešení hádanky a můj názor”

  1. 1 6. Leden, 2010, Renča K.:

    Tak jsem se pěkně sekla v odhadu, ale to mi bylo jasné :o) Přeji hezký den..

  2. 2 6. Leden, 2010, Gábina:

    Diny, je bezva, že ti k sedačce může něco řict i někdo, kdo už s ní má zkušenost (myšleno na Sikorku). Alespoň má zkušenost je, že když něco obhlížím ze všech stran, tak nakonec je stejně nejlepší až praxe.
    No a ještě k ceně – myslím, že všechny kompenzační pomůcky pro postižené musí mít i příslušné atesty, ISO a já nevím co ještě, takže i od toho se bohužel asi bude odvíjet cena. A firem specializujících se na dané téma asi moc nebude. Škoda, že prostě tady k tomu nemají pojišťovny a stát jiný přístup… ale to je jiný téma.

  3. 3 6. Leden, 2010, Andrea:

    Je to stejně neuvěřitelný..že to stojítaových peněz..vždyť to ty děrti nutně potřebujou:-(((

  4. 4 6. Leden, 2010, Housenka:

    Nedá mi to, musím se výrobců zastat, ta cena je bohužel vysoká, ale jistě ne z důvodu nějaké snahy vydělat na postižených dětech. Ono je velký rozdíl produkovat například autosedačky, kterých se prodá měsíčně desítky – statisíce a speciální sedačky pro postižené, kterých se prodá za měsíc třeba tisíc. To vše se bohužel odrazí v ceně výrobku, nehledě na to, že tato sedačka má skutečně spoustu pohyblivých částí, o to je to oproti autosedačce složitější. Musí být kvalitní, vše musí fungovat, ne aby se to během dvou měsíců rozpadlo. Proto taková slova jako hnus, vyděrači apod. nejsou na místě. Nicméně cena je samozřejmě šokující a je smuté, že pojišťovna nepřispěje aspoň nějakým dílem. Mě se sedačka zdá skvělá a myslím, že Klárka by ji určitě využila. Tak držím palce, ať se líbí a Klárce vyhovuje.

  5. 5 6. Leden, 2010, Marketakra:

    Ty brdo, to je ale palka. 8-) Jasne ze ji Klarce kup, pokud myslis, ze ji potrebuje, tak neni co resit. S vyrobky, ktere na prvni pohled vypadaji stejne, ale pak za moc nestoji mam take sve zkusenosti… Jen je des, ze takovou zrejme dulezitou vec nehradi detem pojistovna. Vubec jsem nemela predstavu,kolik takove pomucky stoji. To si opravdu nemuze koupit kazda rodina s postizenym ditetem. Je super, ze existuji Zrnka :-)

  6. 6 6. Leden, 2010, Diny:

    Housenko, máš pravdu. Já jsem z té částky 26. tisíc byla dost v šoku, ale když se odečte stoleček, je to už lepší. Jsem zvědavá na to, až to vyzkoušíme, jdu volat :)

    Je pravda, že zatím s pomůckama máme jen dobré zkušenosti, když jde o komerční věci, sedačky a tak, kolikrát se do dvou let rozpadnou, tady musí sloužit hodně dlouho …

  7. 7 6. Leden, 2010, Diblik:

    Souhlas s Housenkou…jednak se dela min kusu a samo ma spoustu vychytavek, ktere se ruzne testuji, proste na vyvoji se podili urcite vice lidi…cena je desna…ale po pravde me neudivila, spis me sokuje, ze pojistovna neprispeje ani korunou…to zurim…
    Vsak az uvidite na vlastni oci a vyzkousite, tak se rozhodnete…Klarce by to opet otevrelo dalsi moznosti…hrani s detmi v prostoru na zemi (v centru deni), to je zase velka novinka…A moc se mi libi ta moznost slozeni a prevozu…Tak drzim pesti, at sedacka dobre padne..

  8. 8 6. Leden, 2010, Henri:

    Diny, nečetla jsem předešlé komentáře, ale každopádně, když soudíš, že by sedačka byla pro Klárku užitečnou pomůckou, jsem ráda za volbu ANO :-).

  9. 9 6. Leden, 2010, Bohun:

    Ahoj holky,
    normalne sem nepisu, ale odhady cen me zaujaly a neda mi to. Ja to cetla az dneska rano, ale muj tip by nejspis byl 15 tisic.
    Kdyz si vezmu, ze autosedacka 9–18 kg me stala asi 6500 a je to vicemene jen plastovy vylisek, ktery sice ma polohovani do lehu a nastavitelnou operku hlavy, ale jak casto s tim clovek manipuluje? Jezdime docela hodne (proto jsem koupila doufam kvalitnejsi autosedacku), ale dite stravi v sedacce vetsinou max hodinku, vyjimecne nekolik hodin na delsi trase a manipuluji s polohovanim opravdu malo.
    Naopak u takoveto sedacky predpokladam, ze se s ni bude manipulovat (tedy s ruznym treba polohovanim zadove casti) nekolikrat za den, takze materialem na vyrobu doufam nejsou plastove vylisky, ale nejaky kvalitnejsi nerezovy material. Nejak musi byt vyresena stabilita sedacky ve volnem prostoru (treba autosedacka 9–18 by mozna ve volnem prostoru stala a nepreklapela se ruzne do stran, ale ted jsme koupili tu 18+ a ta by sama ve volnem prostoru s ditetem nejspis nestala). Taky v ni dite asi stravi mnohonasobne vice casu nez v autosedacce, takze i materialy na to polstrovani a vymekceni vsech tech casti snad budou lepsi. Taky treba musi byt asi i odolna castemu skladani (pri transportu) a taky i narazum (i kdyz s ni clovek bude manipulovat sebeopatrneji, tak proste obcas nekde bouchne). A v neposledni rade se samozrejme plati za vyvoj a zabudovani vsech ruznych vychytavek (treba ten mezinozni klin) a ta cena za to se nerozmelni do velkeho mnozstvi prodanych kusu jako u autosedacek. Taky asi nebude takova konkurence jako u autosedacek.
    Takze me by prisla cena tak dvojnasobna oproti autosedacce adekvatni (tak 12–15 tis), cena 20 tisic mi prijde docela realisticka, tech 26 uz by teda i me prislo trochu moc a to si myslim, ze jsem dost realista (ale pokud je v tom i stolecek, tak to je jine). Samozrejme o necem jinem je, proc takovouto potrebnou vec nehradi pojistovny.
    Diny, myslim na vas a preju at dobre vyberete a Klarce (a vam vsem) sedacka zprijemni (a snad i ulehci) zivot.
    Bohunka

  10. 10 6. Leden, 2010, Emanka:

    Housenka a Bohunka mají určitě pravdu, co se týče výroby a ceny. Jen prostě zrovna pro rodiče, které mají postižené dítě a pravděpodobně jeden z nich kvůli tomu nemůže vydělávat, musí být těžké platit za pomůcky takovýhle pálky. Fakt mě mrzí, že zdravotní pojišťovny jdou cestou, že každýmu dítěti zaplatí např. helmu na kolo, plavání, ani nemluvím o Mořském koníku, co má VZP, kde platí dětem pobyt u moře a dostanou se tam naprosto zdravé děti (vyprávěno od kamarádky, jejíž dcera tam již 10 let jezdí každý rok). A na takovouhle bezpečnostní pomůcku nepřidají ani kačku. To bych se rozčilila.
    Diny, doufám, že vám to s Klárkou pomůže, jestli se pro ní rozhodneš.

  11. 11 6. Leden, 2010, Emanka:

    Napsala jsem bezpečnostní pomůcka, to jsou ty helmy na kolo, židlička je kompenzační pomůcka. Omlouvám se.

  12. 12 6. Leden, 2010, Andrea:

    No já teda chápu, že sedačka stojí tolik…ale co nechápu, že na ni nepřispívá stát.
    Jako už se asi budu opakovat, ale feťákům a alkoholikům se péče hradí, zadarmo dostávají jehly, aby si píchali drogy čistýma stříkačkama…zatímco např. maminky dětí s cukrovkou mají měsíčně jen určitý počet jehel (takových těch teňoulinkých) a když je vypotřebují, tak musí píchat těma použitým opakovaně až do otupení nebo si potupně extra žádat a vypisovat lejstra, aby dostaly další. Na kvalitnější (lépe vstřebatelný) inzulin musí taky připlácet…
    …tady je sice kompenzační pomůcka bez které se „dá žít“… ale vpodstatě nedá a na tu nepřispějí ani ň! Tak to je to co mně vytáčí.
    Já vím, že závistlost na drogách je těžká věc, ale vesměs se do ni dostanou oni lidé vlastní vinou ať už je k tomu vede cokoli a myslím, že osvěta je v tomto směru docela velká… a postižení se kterým se někdo narodí, které prostě nemá jak zěnit a jen těžko ho ovlivní, tak takoví lidé se pomoci státu horko těžko dočkají. Je to fakt k pláči.

  13. 13 6. Leden, 2010, Petra:

    Ahoj,

    tak já si tipovala jen tak pro sebe kolem 30tis… A právě jak Diny píšeš, hned mě napadlo, že by mohla být ta zarážka mezi nožičkama pro Klárku dobrá a vlastně si myslím, že celá sedačka. Sice komp. pomůckám nerozumím, ale tak nějak celkově se mi zdá super. No držím palce, ať testování dopadne dobře a Klárka bude mít další možnost a prostor nejen pro hraní si:-)
    A je mi líto, že pojišťovna nic nepřispěje… Chjo, špatné špatné je to v tomto státě…
    Petra

  14. 14 6. Leden, 2010, Katka:

    Souhlasím s Housenkou, chtěla jsem to včera připsat, je rozdíl mezi produktem, kterého se prodá 100 000 kousků, a speciální pomůckou, které se vyrobí třeba jen tisíc kusů. Podílí se na tom stejné množství „vývojářů, konstruktérů a výrobních přístrojů“, jen ve výsledku se těch věciček zabalí a prodá buď hafol, nebo sem tam kousek. Proto takový hloupý rozdíl v ceně.
    Co je ale nepochopitelné, je ta pojišťovna… Přidávám svůj hlas k názoru Emanky a Andrey. (Samozřejmě, každá pojišťovna přece musí nalákat, aby mohla hrabat peníze, a – viděno očima pojišťovny – z těch zdravých dětí jim peníze přibývají, tak pro ně výhody! Z nemocných jim peníze jen odtíkají. Takže – ironicky – snad se nedivíte, že podporované budou především ty zdravé děti??)
    O to víc je to k vzteku!:-(

  15. 15 6. Leden, 2010, Iva:

    Diny, cifra hrozná, ale aniž bych to teda napsala do minulého článku jsem tipovala kolem 25.000,– Kč, no je to mazec, ale když to Klárce bude k užitku, tak jdi do toho…

  16. 16 7. Leden, 2010, Hedy:

    Teda, cena je příšerná, co a proč je na tom tak drahé!? Vím, asi to, že jich není potřeba moc, není asi velkovýroba atd… Je to nespravedlivé! Jsem ráda, že ji koupíte, jestli ji koupíte. Pokud bude Klárince vyhovovat a taky líbit se samozřejmně, není nic lepšího než koupit!

Vložit komentář

nahoru »